Kraftfullt beställningssystem för alla behov
Fullskalig eHandelslösning för stora och små offentliga och pivata organisationer. Anpassade processer för beställningar av varor, tjänster och entreprenader med möjlighet till fakturamatchning med stor fokus på användarvänlighet.
Anpassad lösning efter verksamheten
Vi utvecklar systemet kontinuerligt för våra kundsektorer som kommuner, myndigheter och offentligt ägda företag. Med vår erfarenhet, moduler och konfigurerbara processer skräddarsyr vi ett eHandelssystem utifrån era effektmål och förutsättningar.
Valbara moduler och funktioner
Avtal
Koppla vald beställningsprocess till respektive avtal. Skapa beställning direkt från avtalssidan.
Webbshop
Lättanvänd intern webshop där medarbetare söker och beställer artiklar.
Inköpslistor
Skapa och dela inköpslistor för enklare beställning av återkommande behov.
Organisationens beställningar
Hantera beställningar, rekvisitioner, attester och godsmottag. Följ upp statusåterkoppling från leverantör.
Punchout
Hämta en varukorg med artiklar från leverantörens externa webbshop och genomför beställningen i Kommers.
Kontering
Utifrån era konteringsdimensioner och regler.
Attest
Ekonomisk och funktionsattest utifrån er attestordning och era behov.
Beställningsformulär
Egna formulär med hjälp av valda steg och egendefinierade fält. Koppla formulär till avtal, artikel eller använd för direktbeställning.
Strukturerade mallar
Beställ entreprenader och komplexa tjänster med hjälp av strukturerade mallar.
Abonnemang
Hantering av återkommande fakturor för automatisk attest och kontering enligt uppsatta regler. Faktura. Hantering av leverantörsfakturor inkl matchning mot beställningar och abonnemang.
Reklamation
Reklamera beställning och få strukturerad återkoppling från leverantör.
Leverantörportal
Leverantörer kan kostnadsfritt ta emot och hantera beställningar, återkoppla status och skapa fakturor.
Peppol
Beställningar, bekräftelser och leveransaviseringar utväxlas elektroniskt enligt standardformat via nätverket. Lämpligt vid större volymer.
Fördelar och
andra lösningar
Kommers Handel har fördelar:
- Börja enkelt – bygg på i egen takt
- Integrationer mot andra system
- Full spårbarhet i inköpsflödet
- Molntjänst eller OnPrem
Kommers eNterprise
Med Kommers eNterprise kan du som kund själv bestämma driftlösning, accessmetod och det finns möjlighet att konfigurera systemet helt fritt efter behov.
Kommers eLite +Handel
Lägg till +Handel till Kommers eLite och systemet förvandlas snabbt till en helt integrerad e-handelslösning som skapar avtalstrohet och spårbarhet.
Våra moduler
Kommers är modulärt och du kan välja de moduler som din organisation behöver. Läs mer om vilka moduler som finns för offentliga organisationer.